czwartek, 21 stycznia 2016

Petra von Plasty


Z moimi lakowymi zakupami bywa przedziwnie. Choć najchętniej kupuję Mattelowskie Barbie, to jednak zdarzają się u mnie i inne lale. Czasami kupuję je z czystej ciekawości, by potem zasiąść w domu przed komputerem i dowiedzieć się czegoś nowego. Tak było i w tym przypadku. Oto wpadła mi w ręce, ubrana w bajecznie kolorowy stój, plastikowa laleczka. Zauważyłam jedynie, że miała coś napisane na głowie. W domu po dokładnych oględzinach okazało się że napis głosi Petra.


Moją Petra, jak podejrzewam, można wydatować na lata 60.
Lalka była produkowana przez niemiecką firmę Plasty od 1964 roku.
Ciało laki nie ma żadnej sygnatury.





Lalkę kupiłam ubraną w oryginalne ubranko Petry z 1972 roku. Pod nim znalazłam czerwony strój. Oba widoczne na zdjęciach.


Petra okazała się niezwykle wdzięczną modelką. 


Zaprezentował wszystkie swoje stroje.


I kilka cudzych.
Wygląd tej laki skojarzył mi się ze sceną z filmu "Dr No" 
 
'Dr. No' (1962) Sylvia Trench (Eunice Gayson) i James Bond (Sean Connery).



Okazało się że kupiona kiedyś tajemnicza biała suknia, w którą ubrana była Barbie Superstar z tego postu pasuje na nią jak ulał.



Ta laleczka całkowicie mnie zauroczyła.


Przy okazji szperania po Internecie w poszukiwaniu informacji na temat Petry von Plasty natrafiłam na kilka ciekawych stronek. Dla wszystkich zainteresowanych adresy poniżej:
1) Katalog ubrań Petry i jej krewnych: http://www.petradolls.co.uk/catalogueindex.htm
 2) Vintage Petra by Plasty: http://www.petradolls.co.uk/petradolls.htm
3) Historia Petry i Plasty (język angielski): http://www.toysmiles.com/Binder4.pdf

 O Petrze i jej różnych wcieleniach można też poczytać na blogu: http://plastikuczar.blogspot.com/


8 komentarzy:

  1. Piękne znalezisko!Petry mają nietypową urodę i przez to to wyjątkowe lalki. Twoja jest w bardzo dobrym stanie, piękne ma włosy :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję. Przyznaję lalka ma niesamowity urok. Jestem nią zachwycona i pomyśleć że się wahałam czy ja kupić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Petra ma bardzo uroczą buźkę. Sama planuje zakup takiej tylko jak na razie postanowiłam powstrzymać się od zakupu jakichkolwiek lalek bo muszę najpierw z tymi zrobić porządek.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to nie działa. Postanawiam nie kupować, a potem i tak wracam do domu z kolejnymi lalkami. Oczywiście z powodu tej słabości mam całe pudło lalek Używanek, którym nie zdążyłam jeszcze nic uszyć. :(

      Usuń
  4. Wspaniała zdobycz :) A jeszcze jakie świetne fotki jej zrobiłaś. Zdjęcie, na którym laleczka rozciąga swoje koraliki, patrząc bardzo zmysłowo oraz to, na którym przykłada różyczkę do włosków - rozłożyły mnie na łopatki . Są świetne! w ogóle wszystkie bardzo fajne fotki i szczerze zazdroszczę laluni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Zdjęcia to zasługa laleczki i jej wyglądowi vintage. ;)

      Usuń
  5. kwietna suknia oraz kostium
    oczarowały mnie - nostalgią :)

    scena z filmu - subtelnym
    erotyzmem - fajne zdjątko!

    OdpowiedzUsuń