poniedziałek, 15 lutego 2016

Wędrowniczka

"Wędrówką jedną życie jest człowieka
 Idzie wciąż,
Dalej wciąż,
Dokąd? Skąd?
Dokąd! Skąd!
Dokąd! Skąd!


Jak zjawa senna życie jest człowieka;
Zjawia się,
Dotknąć chcesz,
Lecz ucieka?
Lecz ucieka !
Lecz ucieka ! 


 To nic! To nic! To nic!
Dopóki sił
Jednak iść! Przecież iść!
Będę iść!


To nic! To nic! To nic!
Dopóki sił,
Będę szedł! Będę biegł!
Nie dam się!

 
Wędrówką jedną życie jest człowieka;
Idzie tam,
Idzie tu,
Brak mu tchu ?
Brak mu tchu !
Brak mu tchu ! 


Jak chmura zwiewna życie jest człowieka!
Płynie wzwyż,
Płynie w niż!
Śmierć go czeka?
Śmierć go czeka !
Śmierc go czeka !(...)"
 
(Edward Stachura  - Wędrówką jedną życie jest człowieka)


8 komentarzy:

  1. O Mamtulu! Co to za śliczna lalka?! jest przepiękna. A ten strój... Wspaniały! Jakie cudne buuuciiiikiiii! Sama robiłaś? Ją prześliczne! Wspaniale to wszysto wygląda. Od stroju i lalki nie mogę oderwac wzroku... :O Wspaniałości !!! Pozdrawiam! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Butki uszyłam i poszłam trochę na żywioł. Niestety mają poważny mankament bo nie daje się ich łatwo ściągnąć.
      Lalka to Summer z serii Cali Girl Horseback Riding. Wszystkie panny z tej serii mają urocze mordki. :)

      Usuń
  2. butami się zachłystnęłam!!!
    a "Siekierezadę" wespół z
    "Fabula rasą" swego czasu
    traktowałam jak formę swej
    dyskusji ze Stachurą - miałam
    pewne pytania - książki zawsze
    udzielały wskazówek...:)

    podobnie jak "Idzie skacząc po
    górach" Andrzejewskiego czy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Skoro buty się podobają to warto było się nad nimi męczyć. :)
      Dawno już "Siekierezadę" czytałam, ale pamiętam że bardzo podobał mi się ten poetycki styl pisania. Nawet sobie zapisałam na zakładce ten cytat:

      "Pięknie jest na świecie, kiedy ustąpi mgła i przeczyszczą się z niej oczy i przeczyszczą się z niej usta, i widać jest świat, i oddychać jest świat, i uwielbiać jest świat. Kogo mgła nie nachodzi, kogo nie osacza, kto się z mgłą nie boksuje, ten nie wie, co to jest: koniec stanu oblężenia."

      Usuń
    2. bez smutku radość tak nie raduje
      bez straty skarb tak nie smakuje

      Usuń
  3. Świetna stylizacja i zdjęcia, lalka w tym wydaniu naprawdę pasuje na wędrowniczkę ;D I te buty! Sama wykonałaś?! Są prześwietne, czy udostępniłaś gdzieś tutorial?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kierowałam się podczas tworzenia tymi stronkami :
      http://www.livemaster.ru/topic/1461971-delaem-obuv-dlya-tildy-s-pryamymi-nozhkami
      http://fashiondollshoes.blogspot.com/
      http://www.byannemariedolls.com/boot.html (zwłaszcza ta!)

      A trochę kombinowałam sama żeby wyszły takie jak planowałam. Był to proces spontaniczny i nie robiłam zdjęć, ale myślę że mogę zrobić tutorial odtwarzając proces. Mam nadzieję znaleźć czas na początku września. :) Pozdrawiam.

      Usuń